Monday, November 28, 2011

...Doddy dan klinik...hehe...

Salam semua..
salam maal hijrah dr anis dan budak2 bulu...ekeke
semoga thun baru ni lebih baik dr yg sebelumnya..Amin

minggu lepas, Doddy x selera mkn...
kibbles je dia mkn, tp dlm kuantiti yg sgt sikit...
even ayam goreng feveret dia pon dia refuse x nak mkn..
so, risau pny psal, anis bawa dia g klinik...
opkos la, klinik feveret Doddy, Klinik Haiwan Kulim...
dr tu cek2, rupanya Doddy demam...
suhu dia dah mencecah 39.8'C...
sori ye sayang, ktorg bole x perasan dia demam...\
berat dia pon da trun 0.5kg disebabkan kurg selera mkn...

Doddy sgt la x well behave dlm blik rwtn tu, 
smpaikan dr terpaksa buat suntikan kt atas lantai...ekeke..
tu pon seb bek anis pkaikan harness, 
bole gak kawal pergerakan dia..
dah siap inject, trus dia lari sembunyi bawah meja rawatan...
haha, Doddy2, wat malu den jo..

Doddy yg sedang ditenagkan oleh daddy dia...hik3x..

dr ckp Doddy mybe ada cacing jugak...
mna taknye, dh bape lama dia x mkn ubat cacing...
bknnya ape, dia ni sgtlah liat nk mkn ubat..
even ubat paste utk increase slera mkn pon 
abes luka2 anis nk bg dia mkn..haha
inikan ubat biji...
tp kali ni, dia mcm pasrah je bg anis suapkan ubat dia...
mcm taw je, dia x shat,kna mkn ubat..ekeke

ubat2 Doddy...
ada ubat demam, selera mkn, elak jgkitan hati, 
antibodi, antibiotik, vitamin B..

skunk ni dia da ok, demam dh kebah, tp 
antibiotik kna mkn lg, smpai abes..haha



7 comments:

m4rilyn said...

oooo takot mam ubat ye Doddi?

cepat sembuh ye

Naz said...

semoga cepat sembuh

NISS said...

get well soon doddi

anis said...

hehe, tQ sume...Doddy ni budak mnja, ujan skit demam..mandi skit demam...ekeke... skunk da ok da skit, cuma slera mkn msih kurang..

Cat-from-Sydney said...

Doddy,
Get well soon. Rajin-rajin makan ubat. Eh, macam pesan kat orang pulak. purrr....meow!

meowwmania said...

aloo cian Doddi...cepat sembuh yer sayang

anis said...

CFS: bg kita ni, kucing tu sma je taraf ngan org kan..ekeke

MM: tQ ea mummy momon...hik3x

Related Posts with Thumbnails