Tuesday, January 17, 2012

...Ku Ku, si kucing Kulim yg kurap...

Salam semua...
memang sgt lama anis menyepi kan...
ada yg rindu x? hehe
sori la ea, ada beberapa problem skit, 2 yg x
 sempat update tu...
sibuk dgn anak2 blu lg...haih!!..

oklah, xnak merepek lebey2..
awai2 gaji ni kan, rutin bulanan mustilah ke petshop 
beli bekalan kayu itam utk bebudak kan..
arini ayah anis je gi beli, coz dia nk ke pasar awam Kulim 
dlu..malas la nk la ikut...
pastu bru dia ke Kedai Comel, dekat Kulim jugak...
tetba dia blik, bwa sekor anak kucing skali..
tekejut la anis...hehe, tanjat tatak bak kta cikgu gt hans kite...

budak tu bekurap tebal kt bhgn muka dia...
tp dia still sgt comel ok...blu kembang2...
ayah ckp dia jumpa kt pasar td, tgh tdo..
kesian sgt, budak lg...
so trus bawa g klinik haiwan Kulim, inject ubat kurap...
dr bg antibiotik ngan iodin utk sapu...
tp td anis sapu trus abis 1 tiub kecik tu...ekeke

memandangkan budak ni jumpa kt Kulim, so
 ktorg nmakan dia Ku Ku (kucing Kulim)..haha
jantan, around 4-5 months je..cian dia..
atas keta tu ayah dah bg bw skit, seb bek mkn...
smpai je umah trus dia mnum air, byk sgt..
msti dhaga sgt tu...lidah n gusi dia pon merah2 luka...

ni la keadaan kurap muka dia...
hrp ku ku cepat sembuh ea...

tetdo kepenatan...kena kacau pon xbgun2..



5 comments:

m.q said...

comel lah awak ni KuKu

Oren,
Meow Meow Family

meowwmania said...

alhamdulillah...mmg rezeki KuKu dijumpai org yg penyayang

smoga kamu cepat sembuh KuKu :)

ery D cat said...

alahai tomei titon tu..yelah dpt tido selesa perut kenyang minum air bersih..haaa lena la..terima kasih sbb sudi bwk dia pulang ke rumah..cakap kat ayah tau...semoga family korang di limpahi rezeki untuk dikongsi bersm ngn meow2 ni...

anis said...

m.q: comel dia ni..bulu kembang mcm chacha, cuma xbrapa menyerlah..ye la, mkn merapu je kn...

MM: amin...dia rjin mkn ubat ni...hehe

ery: tu la, dr semlm dia tdo, koi 1130 td bru bgun..bgun je bg mkn, pastu dia mnum, byk2, ni mai tdo tepi anis...ngantuk sungguh..hihi...tQ ea..

hud aikara said...

sian dia...harap Kuku cepat sembuh...

Related Posts with Thumbnails