Wednesday, December 22, 2010

...RIP Cally...anis syg Cally...

Salam...
dh lma anis x update blog ni...
skunk anis dh msuk final sem...
tesis in progress...bz betol la..

kali ni anis nk cter psal si Cally..
dulu msa anis wat short sem, anis duduk kolej lain...kolej zaba
skunk anis duduk kolej kris mas...
kat zaba, ada la sekor kucing cumil, calico, betina, dlm 8 bulan...
slalu lepak bwh moto tepi blok anis..
so klu lalu situ, anis slalu tegor dia..
kdg2 bwa trun mknn kt dia...mnja sgt..

satu mlm, pas blik dinner kt kafe, anis terserempak ngan Cally kt tepi tangga aras 1..
mcm biasa, anis tegor dia.."hai...buat pe 2??"
tp dia x blas pape pown..
dongak kepala pown x...
risau anis, trus gi duduk depan dia...
rupa2nya, dia tgh nazak..
drh kuar meleleh2 dr hidung dia...
nafas turun naik2....nk nangis anis tgok..
nk bwa gi vet, msa tu dh 10 mlm, so anis decide nk kol dr nurul...kot2 la da on call...
tp dia dh blik umah dia..
so dia ckp klu esok pg dia hidup lg, bwa dia gi kliniknya..
dia soh anis bg gamat yg boleh diminum dlm 2ml..
dia syak mybe Cally termkn racun tikus, dlm kuantiti yg byk, coz dia dh internal bleeding..

anis pon bwa la Cally nek bilik, cri minyak gamat, tp x sempt nk jumpa, Cally dh pergi..
dia pergi buat selamanya..
mungkin itu yg terbaik bg dia, dr terus terseksa..
kes yg sma pernah berlaku pda Neng, tp Neng dpt berthn seminggu...
semoga roh Cally n Neng tenang disana...Amin...
msa anis nk amik Cally nek atas, ada dua org kakak ni, diorg tgh smbung master, kesian tgok Cally...
so, diorg hulur sikt smbgn utk anis bwa Cally gi vet, thanks akak sebab sudi amik berat pasal kucing ni...kucing jlnn yg x de pape erti bg manusia ni...huhu

ni adalah sebhgian gmbr Cally...

semoga Cally aman disampingNya...

sakit yg Cally tanggung smpaikan mata pown x terpejam saat kematiannya...

drh yg mengalir di hidung Cally...

p/s: nk menitis airmata anis tulis psal Cally...
syg Cally...

9 comments:

ULtradya said...

sedeyh!....penah jugak ada kejadian mcm nih...tp masa tuh syak kucing tuh terminum air clorox bekas student lain cuci baju kat aras hostel...sy bagi kucing tuh minum air yassin n ada kawan bg air gamat..kucing tuh muntah n selang brapa minggu.nampak kucing tuh berjalan kat hostel n still alive...bersyukur sgt2..al-fatihah untuk cally

Chika said...

Huhuhu... sian cally.. smoga dia aman kat sana. :'(

m4rilyn said...

RIP Cally....tenang kamu disana bersama2 yg lain

meowwmania said...

ya Allah sedihnya :(

kalau Cally boleh berkata-kata tentu dia mengucapkan terima kasih pd Anis sbb sudi mengambil berat tentang dia

smoga mereka tenang di sana...

anis said...

thanks semua...smoga Cally bhgia di sna kn...

DearCats said...

Sedih.. Rasanya DC tak setabah anis. Tak sanggup DC snap gambar & ceritakn pemergian makhluk Allah yg kita syg ni.. DC dah lalui prkara yg sama, tgh bulat & montel mati kena racun ;((

anis said...

DC: 2la, ni rumate anis yg snap, pkai kmera dia..
anis soh pn sbb nk cter dlm ni, nk tnjuk kt org len pndritaan Cally..huhu

Nadhirah-chan said...

kesiannya . kucing comel :) rasa nak nangis lak .

EasTBuLLeT ChaoTiC said...

kucing kat blok kolej rahim kajai lelaki dapat hidup dengan mewahnya.. tidor pun atas katil.. kat kolej keris mas takley bawak kucing masuk bilik ke..??

Related Posts with Thumbnails