Wednesday, August 4, 2010

...kisah sedih kot...

Salam semua...
td anis da terbca ksah2 sedih psal haiwan plhraan kt satu blog nih...
tetba anis teringt kt sekor kucing anis dlu, Rainey nma dia....

ayah anis jmpa kucing 2 wktu hujan lebat...da satu kereta ni langgar dia...
dia tersadai kt tepi jln dlm keadaan basah kuyup...kaki dia patah...
kitorang pown amik kptsan utk bela dia...
nma dia 2 smpena wrnanya yg oren dan djumpai dlm ujan la..hihi..
msa tu, anis tinggal kt perlis lg..
pas2, bla Rainey dh besar ckit, ktorg pown pndh la ke Penang...

alkisah, ada la sorg jiran anis 2 dengki kt family anis..
anis pown x taw nape...manusia kn..
satu hari, Rainey hilang dr rumah..
anis ngan ayah gi cari dia merata tapi x jmpa..
laz2 ktorg amik kptsan nk g jmpa sorang pakcik ni, dia pndai nengokkan bnda2 yg hilang...
dia ckp ada orang kurung Rainey...dia pown da la lakarkan wajah orang 2...ala2 jiran anis...
tapi ayah anis ckp, x bek tuduh2 org ni...so, ktorg x la pergi serang2 trus...
esoknya, bla jiran anis keluar, anis pergi tepi rumah dia, panggil "Rainey2!"...n Rainey menyahut dr dlm...
tp suara dia slow sgt...pas2 dh x dgr dh...
sayunya hati anis waktu 2...
bla jiran anis blik, anis pown tny dia.."Makcik ada nmpak kucing sya x??? warna oren???"..
nk taw dia blas ape???.."oh, Rainey ea?? td makcik nmpak dia lepak2 bwh pokok rmbutan tuh..."
dh dekat 2 minggu dia x blik umah ko bley ckp dia lepak2 bwh pkok plak ea...nk tipu pown pada2 la..
esoknya, wktu tgh hari, Rainey tu blik umah...kurus sgt...mcm x bermaya je...mybe makcik tu taw kot ktorg dh syak dia...2 dia lepas tuh...

beberapa minggu lepas tu, Rainey hilang lg...
bla jmpa pakcik yg pndai cri 2, dia ckp kucing tu dh dibawa pergi....dh jauh...
so sush la nk jmpa blik...
ktorng hrp sgt2 Rainey blik umah....tp smpai skrg, dia x blik dh...huhu...

ni la rupa Rainey tu...comel kn??
mnja sesgt...tp skunk juz tinggal knangan...
luv u so much Rainey...

p/s: kpd semua yg rsa diri dia manusia, klaupown kita dengki dgn orang len, jgn la lpaskan geram tu kt haiwan....diorang pown ada perasaan gak...

7 comments:

sI tEDI said...

ada juga org tag kat fesbuk pasal oren ke apa nama kucing tu.
x nak tgk lah.

anis said...

oyen ea...2 la...
x smpai ati la nk tgok...
sdih...huhu

Cik Siti said...

sy tak sampai ht nk tgk...
knp la manusia ni kan...dengki sesama manusia haiwan yg jadi mangsa...pengecut betul mcm tu nye perangai....

anis said...

aah kn cik siti...
ari2 rumah dia kna msuk pencuri...siap acu psau kt leher...x de spe nk tlg dia..
blsn agaknya wat cm2 kt kucing...huhu

cik plankton said...

owhh..ni la rainy yg anis cite ari 2..

umi_e said...

Salam... sabar sungguh anis dan keluarga... kalau kena pada akak - awal2 lagi dah pi serang makcik jiran tu! hehehehehe

* kucing kena pijak (entah sapa taj tau) kak e dah 'mengamuk' kat depan rumah tepi jalan biar 'semua' dengar bebelan dan 'makian' khikhikhikhi

nEuR0 shEwAzni said...

sorry nk carut sket .

so sial punye orang . mmg bodo+bangang . ko tu khalifah ats bomi ALLAH suh jga flora n fauna bkn bt aniaya kucen . xkire ko dh tue pom aku x hormat ko lgsg . huh demmit .

sekian mekasihh .

Related Posts with Thumbnails